AdvertisingGraphic Design

Διαφήμιση

  Η διαφήμιση στοχεύει το μυαλό για να κινητοποιήσει την καρδιά. Χρησιμοποιεί τον αιφνιδιασμό για να κερδίσει τα συναισθήματα. Παρασύρει σε δράση με την εκπαίδευση, την κατανόηση και την πειθώ. Κάνει την επιθυμία σου ανάγκη απλά και συναρπαστικά.

Τι είναι η διαφήμιση 

Διαφήμιση είναι διαδικασία γνωστοποίησης και επηρεασμού του καταναλωτικού κοινού για ένα προϊόν ή μία υπηρεσία επί πληρωμή. Η διαφήμιση μπορεί να χρησιμοποιεί άλλοτε συγκινησιακά χαρακτηριστικά (επίκληση στο συναίσθημα) που συνδέουν τον χρήστη με την αγορά ή την χρήση του προϊόντος. Άλλοτε λογικά χαρακτηριστικά (επίκληση στη λογική) όπως τεχνικά χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα του προϊόντος σε σχέση με τα ανταγωνιστικά.

Είναι ένας σημαντικός τομέας στην παγκόσμια οικονομία, στην παραγωγή και στην κατανάλωση της παγκόσμιας αγοράς. Στις μέρες έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις οι οποίες είναι άλλοτε θετικές και άλλοτε αρνητικές.  Ορίζεται ως κάθε απρόσωπη μορφή παρουσίασης και προώθησης  προϊόντων, υπηρεσιών και ιδεών με πρωτότυπο τρόπο. —Αυτό το ισχυρό μέσο υποστηρίζεται πως στερείται από ηθικά ερείσματα και είναι αμοραλιστικό. —Στόχο έχει να στείλει κάποια συγκεκριμένα μηνύματα που θα πληροφορήσουν, επηρεάσουν
ή και θα πείσουν ένα συγκεκριμένο κοινό.

Πηγή

Η δύναμη της διαφήμισης

Η διαφήμιση για πολλούς ταυτίζεται σήμερα με συγκεκριμένες έννοιες. Οι λέξεις «εμπορική», «προπαγάνδα» και «παραπλάνηση» έρχονται στο νου. Ειδικά όταν πρόκειται για την διαφήμιση μόδας, που έχει κατηγορηθεί ότι δημιουργεί λάθος πρότυπα. Υπάρχουν όμως διακεκριμένα παραδείγματα στοχευμένων διαφημιστικών καμπανιών από την εποχή της έξαρσής της μέχρι και σήμερα. Με χρήσεις της όχι μόνο για την προώθηση προϊόντων, αλλά ταυτόχρονα και το πέρασμα σημαντικών μηνυμάτων στο κοινό, και την εξάλειψη κάποιων ισχυρών ταμπού.

Παρά την γνωστή ρήση του «πατέρα της διαφήμισης», David Ogilvy, σύμφωνα με τον οποίο «η διαφήμιση αντανακλά τα ήθη της κοινωνίας, αλλά δεν τα επηρεάζει», η διαφήμιση έχει στην πραγματικότητα εξελιχθεί σε ένα σημαντικό μέσο ανάδειξης κοινωνικών αδικιών και αφύπνισης της κοινής γνώμης για ζητήματα που βρίσκονται μπροστά στα ματιά της όμως αγνοούνται. Πολλά κοινωνικά ταμπού έχουν περάσει από το πρίσμα της διαφήμισης ανά τα χρόνια, φέρνοντας στο προσκήνιο ζητήματα που ο κόσμος δεν ήταν συνηθισμένος να βλέπει με παρόμοιο τρόπο ενταγμένα στην καθημερινότητά του. Το αποτέλεσμα; Να σοκάρουν, να προκαλέσουν αντίδραση,αλλά ταυτόχρονα εν τέλει να αλλάξουν τα δεδομένα περί φυσιολογικού στα πλαίσια του χώρου αλλά και στου τι είναι αποδεκτό στην δημόσια θέα.

Πηγή